המסלול לכתיבה הלחנה וביצוע

אודות המסלול

לאחר שנים של הכשרת אנשי מקצוע מובילים בתעשיית הסאונד,
ההפקה
ובכלל- המוזיקה, גיבשנו תוכנית אשר צוללת עמוק אל תוך התהליכים המקצועיים והרגשיים שעובר האמן היוצר בתהליך הכתיבה, ההלחנה והביצוע. 

מוזיקה היא שפה, דרך תקשורת- הן פנימית והן חיצונית.
וכמו בכל שפה, קיימים מרכיבים רבים, ניואנסים ודיוקים- אשר יוצרים את הדרך כל כך ייחודית של האדם
להשתמש במתנה הכל כך גדולה שהמוזיקה נתנה לנו- התבטאות. 

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסלול אשר שם דגש על חדוות היצירה הן בהיבט המקצועי והן בהיבט הרגשי,
שבמהלכו נצלול אל עולם הכתיבה,
ההלחנה והביצוע
עם מגוון רחב של קורסים וסדנאות כתיבה והלחנה עם מיטב היוצרים המוזיקליים בארץ ואנשי מפתח בתעשייה.

*יש אפשרות לקחת קורסים בודדים מתוך המסלול

מטרת הלימודים:

הכשרת הסטודנטים לכתיבה, הלחנה וביצוע מוזיקה
במגוון ז'אנרים עם שימוש במגוון כלים מקצועיים.

משך הלימודים:
52 מפגשים בני 6 שעות (312 שעות אקדמיות)

מועד פתיחה:
פברואר 2024
נובמבר 2024

ימי הלימוד: יום א׳
מסלול ערב: 16:00-22:00

תנאי קבלה:
לא נדרש ידע מוקדם.
המתעניין יעבור ראיון אישי שנועד לבחון את התאמתו
ואת רצונו להיכנס לתחום ולהשקיע.
רק סטודנטים נבחרים יוכלו לתפוס את מקומם בכיתה,
סטודנטים עם רעב ונחישות.

*ניתן לממש פיקדון צבאי

תכנית הלימודים:

  • יסודות המוזיקה- חלק א׳
  • הקלטת סקיצות באבלטון
  • יסודות המוזיקה- חלק ב׳
  • כתיבה, הלחנה וביצוע בעברית
  • כתיבה, הלחנה וביצוע באנגלית
  • פיתוח קול
  • דרכו של אמן
  • דיגיטל סושיאל וסטרימינג
  • עריכת וידאו 
  • סדנת הפקת שירה
  • סדנאות אורח

יסודות המוזיקה א׳
מרצה: גדי פיינגולד

היכרות עם מרכיביה הבסיסיים של המוסיקה: הקצב, מלודיה והרמוניה. יישום באמצעות תרגול בנגינה ובשמיעה.
הנושאים שיילמדו:
*קצב- טמפו, משקל, ערכים ריתמיים, שתקים, sub division.
*פיץ׳- שרשרת האוברטונים, מעטפת הצליל, הכרת החמשה והמקלדת. קריאת מפתח סול, סימני היתק, אנהרמוניה.
*מרווחים איכותיים וכמותיים. מרווחים זכים, קונסוננס ודיסוננס, מרווחים משלימים.
*סולם מאז׳ור- דרגות בסולם ואפיונן. התפקיד של כל צליל בסולם. מעגל הקווינטות והיחס בין סולמות.תרגול בניית סולם מאז׳ור מצלילים שונים.
*אקורדים-ארבעת סוגי האקורדים המשלושים. היפוכים – איך הם נשמעים ואיך הם משרתים אותנו כמלחינים/מעבדים.
*הרמוניה בסולם מאז׳ור-  דרגות הסולם ותפקידם ההרמוני (טוניקה, דומיננטה, סוב דומיננטה). קדנצות מסוגים שונים.
*סולם מינור- מינור טבעי, הואריאנטים של המינור (הרמוני ומלודי), איך הם נולדו ועל איזה צורך הם עונים?
*הרמוניה בסולם מינור- דרגות הסולם על כל סוגיו. מהלכים הרמוניים בשלושת הוואריאנטים , והשילוב ביניהם.
*ניתוח הרמוני של שירים ויצירות מוכרות. איך באים לידי ביטוי בז׳אנרים שונים העקרונות שלמדנו עד כה.
*מודוסים- שבעת המודוסים הכנסייתיים, בניית מודוסים שונים מעל צליל נתון. דוגמאות לשימוש במודוסים במוסיקה הפופולרית.
*סולם פנטטוני- הכרתו והשימוש הרחב שנעשה בו בז׳אנרים ותקופות שונות. אלתור בסולם פנטטוני. מבנה בלוז של 12 תיבות. אופציות שונות להרמוניה בסולם הפנטטוני.

הקלטת סקיצות באבלטון
מרצה: דני קוטנר

היכרות עם חלונות התוכנה, סרגל הכלים והמסכים השונים.
נבין את עולם המידי; מהי מקלדת שליטה,מושגים כמו clip, launch, notes, כיצד כותבים רעיונות מוזיקליים באמצעות המידי.
ערוץ אודיו; מהו אודיו?, שימוש והגדרות של כרטיס קול, ההבדל בין הקלטה ביתית לאולפנית, שימוש בהכפלות לעיצוב הסאונד, מהו ההבדל בין מונו לסטריאו.
ניכנס אל תוך תחום השירה; כיצד מקליטים שירה, בחירת מיקרופון נכון, עבודת עריכה נכונה ובחירת טייקים לעומת שימוש בקומפינג לאחר ההקלטה, חשיבות והתנהלות מול הוספת קולות / הרמוניות.
נצלול אל העולם המעניין של האפקטים; ריוורב, דיליי, חשיבותם ומטרתם, עיבוד טורי לעומת עיבוד מקבילי.
נבין מהו כלי הסימפול; היכרות עם הסימפלר של אבלטון, כיצד לייצר כלי מתוך סמפלר.
שימוש במכונת תופים; עבודה עם דראם ראק באבלטון, יצירת דראם ראק אישי.
לקראת סוף הקורס ננתח ונבין שירים קיימים; נשמע פרויקטים של הסטודנטים, נבין את משמעות האוטומציות.  

יסודות המוזיקה ב׳
מרצה: נופר פיי

לאחר שלמדנו את הבסיס, בקורס זה ניכנס יותר לעומק ונעלה רמה. נכיר באופן מעמיק יותר את תחום ההרמוניה. אקורדים מרובעים (ספטאקורדים), פונקציונאליות והיררכיה של דרגות הסולם, תחליפים, שימוש בכרומטקיה, וכמובן- יישום פרקטי של העקרונות.

נדבר על קונטרפונקט והולכת קולות (voicing), ומה המשמעות במוסיקה המודרנית. ננתח דוגמאות מכל התקופות והסגנונות כדי להבין מה מאפיין ז’אנרים שונים.

נדבר על מרקמים: שימוש בדינמיקה וארטיקולציה, בחירת כלים וסגנון עיבוד, וכמובן מבנה.

במהלך הקורס יינתנו תרגילים בהלחנה ובאלתור כדי ליישם את הנושאים הנלמדים.

כתיבה, הלחנה וביצוע בעברית
מרצה: גיל בר הדס

אז למה אנחנו כל כך אוהבים מוזיקה? מה כל כך נוגע בנו במילים המשולבות עם הלחן הנכון?
בקורס הזה נבין את זה יחד, נבין מה מייחד את השיר משאר האמנויות, מאיפה אנו שואבים מוטיבציה בשביל לכתוב, איך מתעלים רגשות שונים למשאב יצירתי, כיצד מבחינים בין העיקר לתפל וכך יוצרים יצירה שאומרת המון בלי להגיד המון.
ניקח דוגמאות משירים קיימים, ונבין יחד כיצד אמנים רבים משתמשים בשיר כמרחב בטוח לביטוי של דברים שקשה לבטא ביום יום, האמת החשופה ביותר.
בנוסף, נצלול אל השימוש הנפוץ בשיר כמכונת זמן; שירים על העבר או על מקום אחר בזמן, דברים שיקרו או לא יקרו בעתיד- וכך נבין כמה הדמיון הוא שחקן חשוב בסיטואציות הנ״ל.

לאחר סקירה רחבה על חשיבות הטקסט- ניגש לתחומים אחרים לא פחות משמעותיים- לחן וביצוע.
נבין כיצד ניתן לתת למנגינה להיות הסאבטקסט של המילים, חשיבות האיזון בין הרגשות המבוטאים בלחן או בטקסט- וכיצד להנגיש את זה באמצעות ביצוע מתאים.
לחנים מורכבים; בית ופזמון בסולמות שונים, הולכת בס, מתח ופיתרון.
ניגע בתחום החזותי; ננתח שירים שמראים תמונה, נרד לפרטים ונבין כיצד ניתן להעביר דרך הטקסט את מה שאני רואה.
ננתח תבניות כתיבה; סוגי תבניות, דוגמאות משירים קיימים, הוקים.
ולבסוף, איך אפשר שלא לתת מקום לנושא משמעותי במיוחד- כיצד כותבים שיר אהבה.

כתיבה, הלחנה וביצוע באנגלית
מרצה: אלכס משה

יצירה היא עולם ומלואו הפרוש על אינספור ספקטרומים רחבים, ואין תשובה אחת נכונה.
בקורס זה נבין גישות שונות ליצירה, ניגע בהתמודדויות עם חסמים ביצירה, נשתף אחד את השני באמנים אהובים ונשמע שירים מקוריים.
נצלול אל תוך עולם החריזה; נלמד על סוגי חריזה שונים, נשמע דוגמאות רבות וננתח אותן.

נלמד על ההבדל בין שפה מופשטת לעומת מילולית, ההבדל בין סיפור ברור או מעורפל.
כיצד קצב וגרוב מתבטאים ביצירה? איך טקסט ומלודיה יכולים לייצר גרוב, הקשר בין מלודיה לביט, ההבדל בין לכתוב שיר על בסיס של ביט לעומת הרמוניה. 

אינטואיציה מול עריכה; הזמן הנכון ליצור והזמן הנכון לערוך, כתיבה אינטואיטיבית.

נלמד על שאיבת השראה מיצירות לא מוזיקליות, פרשנויות שונות.
תחום ההרמוניה; נבצע האזנה כיתתית לשירים בעלי מבנים הרמוניים שונים, ניתן דוגמאות להרמוניות שמפעילות סוגים שונים של רגשות.
מורכבות אל מול פשטות בכל האספקטים; כתיבה הלחנה וביצוע. עומס הרמוני לעומת פשטות מלודית.
לקראת סוף הקורס ניגע בתחום חשוב לא פחות- עבודה בשיתוף פעולה; כיצד לכתוב מילים ללחן קיים או ההפך, דינמיקת עבודה בכתיבה בצוותים.
בסופו של הקורס ניגע בתחום הקאברים ככלי לביטוי הסטייל האישי, ובסופו נשמע שירים מקוריים של הסטודנטים, נקבל וניתן ביקורות בונות. 

פיתוח קול
מרצה: רוני בר הדס

פיתוח קול הוא שלב חשוב מאוד בתהליך השלם של כל יוצר מוזיקלי.

מעבר להשפעתו על הביצוע- גם הכתיבה וההלחנה משתפרים.

בקורס זה ניגע במספר תחומים. תחילה נדבר על אמנים שונים, נחלוק דעות ומחשבות, נלמד את חשיבות הנשימה הנכונה, חשיבות ההיכרות שלנו עם הקול שלנו, הקשר שבין השירה לגוף הפיזי שלנו, ונלמד מספר תרגילים לחימום וכיוון הקול.
נדבר על חשיבות הכושר הווקאלי; הרחבת המנעד, טכניקות לשחרור קולי, תחזוקה קולית.

נצלול אל תוך עולם הצבעים והגוונים; נדבר על גווני קול שונים ביחס לאמנים מוכרים, הסוגים השונים של הפקת הקול, טכניקות להפקת צבעים שונים ואיכויות שונות.
ניגע בתחום חשוב במיוחד; ביקורתיות! מה זה אומר להיחשף ולקבל את עצמנו, יתרונות וחסרונות של הביקורתיות, טכניקות להפחתתה, הקשר בין הביקורתיות לאופי הביצוע.
נתמקד לכמה רגעים בהגשה; הרגש המתבטא, סוגי הגייה בעברית ובאנגלית, דינמיקות שונות, אותנטיות ומציאת הקול הייחודי שלנו.

נלמד על הבדלים בביצועים באולפן לבין הופעה; איך לייצר את האווירה הנכונה באולפן כדי להצליח לבצע, ביצוע טכני לעומת רגשי, בחירת מיקרופון נכון, בחירת סולם נכון. 
נתמקד ביציבה על הבמה, יצירת סביבה נוחה, תקשורת מול קהל וחיבור פנימי, בניית ליין אפ נכון.

בסיום הקורס כל סטודנט יבצע הופעה חיה מול הכיתה, ניתן ונקבל פידבקים.

 

דרכו של אמן
מרצה: יהל דורון

אז מהו דרכו של אמן? בקורס זה נפרק לחלקים את המרכיבים שהופכים את האמן למה שהוא.
תחילה, נפרק אלמנטים אשר מהם מורכב שיר, נבין את המשמעות של להקיף את עצמנו בסביבה ובתדר יצירתי כל הזמן.
נלמד על חשיבות ה״שירים הפשוטים״, נשים דגש על הלחנה; בניית קו מלודי, הוק חזק שתופס את האוזן.
נתמקד גם כן בעולם הכתיבה; נבין תבניות שונות של כתיבת טקסט, ונשים דגש על תבנית המכתב- כלומר, שימוש בתבנית של מכתב לכתיבה של שיר. נסרוק שרים שונים כדי להבין את המשמעות של הנושא הזה.
נלמד איך יוצרים וכותבים דמות, כיצד מספרים סיפור שלא קרה, וגם- כיצד מספרים סיפור מהצד המספר. באותו נושא; נבין את משמעות השימוש של סלוגנים בשירים, כיצד למצוא את המשפט שייתפס באוזן ובלב אצל הקהל.
לאחר מכן נחזור אל עולם הלחן, והפעם; הלחנת שיר מחוץ למסגרת הקלאסית של סולם אחד בלבד, מציאת פתרונות הרמוניים, שימוש נכון במודולציה.
לקראת סוף הקורס נעמיק במשמעות שלי כאמן; חשיפה וכנות אומנותית בשירים, האומץ בהיחשפות, נוכחות באולפן ובהופעה כאמן מבצע, יחסי אמן – קהל, קטעי קישור או סיפורים במהלך הופעה, איך הדמות שלי כאמן מתבטאת על הבמה.
נבין גם את המשמעות של בחירת מפיק באופן שמתאים לי, כיצד בוחרים צוות, תכנון והתאמה של אסטרטגיית פעולה מוזיקלית.
בסוף הקורס נבצע הופעה באולפן A עם קהל! 

 

דיגיטל, סושיאל וסטרימינג מרצים: שחר כספי וגיא טל (שאפל תקשורת)

בקורס חשוב ומרתק זה, נבין כיצד בונים התנהלות עצמאית בארץ ובעולם באמצעות מספר שלבים חשובים והכרחיים; הכנת הקרקע, נוכחות פעילה ברשתות, ניהול והפצה, מדיה, תכנית עסקית עצמאית.
נצלול אל תוך עולם ההפצה; נבין כיצד עובד עולם התוכן של היום, נלמד על סטרימינג ורדיו, זכויות יוצרים ובניית תוכן ראוי.
נלמד יחד כיצד בונים קהילה; חשיבות המותג (עטיפות, תמונות וגרפיקה), אתר, מעורבות חברתית עם הקהל.

אז איך אנחנו יודעים שהתוכן שלנו טוב, ומשקף את מה שאנחנו רוצים לשדר ולהעביר?
ניקח דוגמאות מאמנים שונים וננתח את התחום הזה, נבין את החשיבות ביצירת קשרים, שיתופי פעולה, אירוחים, חימומים ויוזמות משותפות.
איך משפיעה עלינו הצלחה של אמנים אחרים. ניגע גם כן בתחום חשוב מאוד- כאבי גדילה.
כל מטרה נעלה מושגת באמצעות עבודה קשה, אך קשה לממש אותה אם לא יוצרים תוכנית עבודה נכונה ומותאמת לנו אישית. כיצד בונים בנק תוכן, תקציב, תוכנית עבודה, ובאילו אנשי מקצוע כדאי להיעזר בדרך.

עריכת וידאו מרצה: שי דיין

לאחר שנגענו בתחום הרחב של עולם הדיגיטל, הסושיאל והסטרימינג- ניתן דגש על עולם הוידאו.
בקורס הזה ננסה להנגיש לכם הסטודנטים את הידע הבסיסי הנדרש ליצירת תוכן וידאו.
כיצד עובדים עם מה שיש ולא הופכים את הסיטואציה למאולצת. חשיבות הסאונד ביצירת התוכן, וכיצד מוציאים את המיטב מכל סיטואציה כדי להגיע לסאונד איכותי וראוי.
נלמד את התוכנה- DaVinci Resolve; ניגע בכלים שונים בתוכנה שיעזרו לנו למקסם את התוכן שיצרנו ולהעביר אותו בצורה הטובה ביותר, והקרובה ביותר למה שרצינו לבטא. ניצור יחד את הסרטון הראשון שלנו; כיצד יוצרים פרויקט, יבוא וסידור קבצים באופן נכון ומסודר, סנכרון נכון של אודיו וזוויות. כלים וטכניקות שונות לעריכה. פורמטים שונים, וכיצד לייצא סרטון באופן המיטבי.

סדנאת הפקת שירה  מרצה :מורן דוד

איך מוציאים מזמר/ת את המיטב בזמן ההקלטה ואחריה, כדי שהשיר יהיה ״וואו״.במהלך הסדנה הייחודית הזאת להפקת שירה, תלווה אותנו מורן דוד-
מפיקת השירה מובילה בארץ. בין הזמרים הרבים שאיתם היא עובדת: עברי לידר, שירי מימון, אייל גולן, ישי ריבו, חנן בן ארי, הראל סקעת, ריטה, רותם כהן, עידן יניב.

הפצה בפלוטו דרך חברת שאפל

כחלק מהלימודים בפלוטו יחד עם חברת שאפל , לסטודנטים ובוגרים המעוניינים בתוכנית ,אנו מספקים שירות הפצה אישי ומקצועי, המקדם את המוזיקה שלכם בצורה טכנית ושיווקית, בהבנה שאנו חיים בתקופה שבה יש צורך ביתרון תחרותי בעולם המוזיקה המגוון והעמוס.
שירותי הסטרימינג מהווים את מרכז הקהל הגלובלי, שם כל מאזינה ומאזין מקבלים את החוויה המוזיקלית הפרטית שלהם דרך שירות ההפצה הנבחר על פי ההעדפות שלהם. אנו מחויבים להעביר את המוזיקה שלכם (ולדאוג לאספקת התמלוגים לשימוש בה) למגוון רחב ביותר של שירותים, בצורה מקצועית ,על פי הדרישות הספציפיות והתקנות של כל גורמי השירות.

תרגול מעשי

בנוסף לשיעורים הפרונטליים, אולפן הכיתה ואולפן B ישמשו את הסטודנטים לתרגולים, עבודות מעשיות ופרויקטים אישיים, ויאפשרו שיתופי פעולה בין הסטודנטים תוך עידוד ליצירתיות ופריצת גבולות. הצוות המקצועי נמצא זמין תמיד לתמיכה, שחרור מעצורים
ומתן סיוע טכני והכוונה כדי לאפשר לסטודנט למצוא את הפתרון בעצמו.

  • מוזיקאים עם אולפן ביתי, או כאלה שרוצים להקים ולהתחיל לעבוד באולפן ביתי
  • אמנים שרוצים ליצור מוזיקה לתוך סביבת המחשב
  • אומנים יוצרים 
  • אנשים שרוצים ללמוד מוזיקה 
  • כותבים ומלחינים

מתחם האולפנים ישמש את הסטודנטים לתרגולים,
עבודות מעשיות ופרויקטים אישיים, ויאפשר שיתופי פעולה
בין הסטודנטים תוך עידוד ליצירתיות ופריצת גבולות.
אנחנו מאמינים שכדי להצליח בלימודים, חשוב מאוד
להשקיע בתרגול מעשי של הנושאים הנלמדים בכיתה.
לשם כך, בית הספר מעמיד לרשות הסטודנטים שעות תרגול באולפן
על מנת לאפשר להם להכיר ציוד אולפן אמיתי ולהתנסות בעבודה עם ציוד קצה.
לפי קצב ההתקדמות בחומר הנלמד, הסטודנטים מתבקשים לבצע תרגילים שונים,
מהקלטת כלי בודד ועד להפקות מורכבות.

אנחנו מעודדים את הסטודנטים, מעבר לתרגילי החובה,
לבצע ככל שניתן פרוייקטים אישיים בתחום ההקלטה וההפקה המוזיקלית
כדרך האולטימטיבית והמיטבית לבניית תיק עבודות
תוך כדי עשייה מתמדת לאורך כל תקופת הלימודים.
הצוות המקצועי נמצא זמין תמיד לתמיכה, שחרור מעצורים
ומתן סיוע טכני והכוונה כדי לאפשר לסטודנט למצוא את הפתרון בעצמו. 

כמוסד לימודי שחרט על דגלו את ערך המחויבות והמצוינות,
אנו דואגים לספק לתלמידים שלנו, במסלולים השונים,
סביבת עבודה אופטימלית הכוללת אולפנים מקצועיים
מצוידים בציוד קצה ותוכנות עדכניות יחד עם צוות מקצועי
שנמצא תמיד לתמיכה ומתן סיוע טכני בהתאם לנדרש.
מלבד זאת, המרצים שלנו במסלול ליצירה והפקה הינם
מפיקים מוזיקליים מהשורה הראשונה בעלי ידע עצום
במגוון ז׳אנרים ועם רצון גדול להעביר אותו הלאה.


אנחנו משתדלים להעניק לסטודנטים שלנו
ידע נרחב וניסיון מעשי, ועושים מאמצים להפנות,
להמליץ ולתמוך בהשמה, ביצירת שיתופי פעולה
וחיבורים כאלה או אחרים, כל אחד לפי יכולותיו וכישוריו.
אנחנו שומרים על קשר עם כולם
ומסייעים בכל שאלה שעולה, גם בתחומים טכניים שונים
וגם בסוגיות של ניהול הקריירה, התנהלות וקבלת החלטות נכונה.

Ableton Live היא אחת מתוכנות ההפקה הפופולריות ביותר בעולם,
בזכות היכולות האולטימטיביות ליצירה, הקלטה ונגינה בזמן אמת.
התוכנה אומצה ע״י גדולי המפיקים והאמנים בכל העולם
וקהל היעד שלה הוא רחב ומגוון והיא מותאמת לשימושים רבים:

  • הופעות חיות
  • האולפן הביתי
  • יצירה והפקה מוזיקלית
  • ביטמייקינג

אחד הדברים שמייחדים את אבלטון היא היכולת ליצור מוזיקה
בשתי דרכים שונות, באמצעות שני מסכים שונים:


Arrangement view – חלון שבו יוצרים מוזיקה
למשך זמן מסוים על ה-Timeline בצורה ליניארית,
כאשר העבודה מבוססת על זמן ממושך של שניות ודקות
ובו ניתן להרכיב את כל הרעיונות שעלו לנו בסשן
ולבנות את הטראק לאורך זמן (כמו בכל תוכנה אחרת).


Session view– הקסם האמיתי של Ableton,
חלון שבו אפשר ליצור מוזיקה מבוססת לופים
בסגנון סמפלרים כגון ה-Mpc מבית היוצר של Akai.
בדרך הזאת תהליך היצירה וההפקה הוא הרבה יותר מהיר,
אינטואיטיבי, כיפי ולא מחייב.
אפשר לזרוק המון רעיונות מוזיקליים בלי להתחייב
למשהו מסוים בזמן מסוים כמו בעבודה עם Timeline.
הרעיונות המוזיקליים שהקלטנו באבלטון נקראים קליפים,
ואפשר להפעיל ולכבות אותם בכל זמן נתון בלי לחשוש
כי תמיד הם יהיו מסונכרנים אחד עם השני.

כל מי שעובד עם Ableton Live יסכים שהתוכנה מאוד מודולרית
והיא מאפשרת לכל משתמש למצוא את הדרך הכי נוחה ומתאימה לו.
אין כמעט אף יוצר או מפיק שעובד עם התוכנה באותה צורה,
כל אחד עובד איתה קצת אחרת.
חלק מהקסם שלה היא היכולת להנדס אותה בדיוק כמו שנוח לך
לעבוד וליצור מוזיקה, ובכל פעם שעובדים עם מפיק/ה חדשים
מגלים המון דברים חדשים ופיצ׳רים שלא ידענו על קיומם.


למשל, אחד הפיצ׳רים החשובים שקיימים בתוכנה היא
העבודה עם ערוצי MIDI וערוצי Audio, כאשר
יש אפשרות להמיר כל ערוץ MIDI ל-Audio ולהיפך
בלחיצת כפתור ובצורה חכמה:
במידה ויש לכם Loop תופים של נגן תופים עם Grove מעולה,
ואתם רוצים לשמר את הגרוב הזה
אבל להשתמש בתופים אלקטרוניים במקום,
אתם יכולים להעביר את התופים מ-Audio ל-MIDI
באמצעות התוכנה.
ברגע שהתפקיד המוזיקלי נמצא בערוץ MIDI
אפשר לשנות את הסאונד לאיזה סגנון שרוצים,
ועדיין והגרוב של המתופף נשמר.


לסיכום, ניתן לומר שתוכנת Ableton Live גורמת לנו ליצור ולהפיק
מוזיקה בסביבת המחשב בצורה מודרנית ובדרכים לא שגרתיות,
ורבים מהמפיקים המודרנים כמו Flying Lotus, Flume, Skrillex
יוצרים באמצעותה ובאמצעות כלים נוספים
את הסאונד הייחודי (sound signature) שלהם.
בימינו כאשר לכל אחד יש אולפן ביתי שבו אפשר ליצור ולהפיק מוזיקה,
לכתוב ביטים או סתם להשתעשע עם לופים וסינטיסייזרים,
תוכנת Ableton היא התוכנה המושלמת לכך.
אז אם חשקה נפשכם לגלות עולם חדש ומרתק
או לקחת את יכולות ההפקה שלכם צעד אחד קדימה
אתם מוזמנים להצטרף אלינו למסלול ליצירה והפקה.

אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים,
לפגוש אותנו, ולבדוק אם התכנית מתאימה לכם,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון, בהודעה או במייל.
אנחנו מקיימים שיחות ופגישות ייעוץ באופן קבוע, כל שבוע.

נשמח לייעץ ולעזור בכל שאלה 🙂 

עידן לי 

054-6536244 | idenlee@plutostudios.com

|פגישת ייעוץ וסיור במתחם האולפנים:
פגישה אישית עם אחד מיועצי הלימודים שלנו,
שבה תקבלו מידע מפורט על מסלולי הלימוד השונים, 
בהתאם לצורך והעדפה אישית.
במהלך הפגישה נערוך סיור במתחם האולפנים והיכרות עם המקום.

הרשמה וראיון קבלה:
במידה והחלטתם להצטרף אלינו,
השלב הבא הוא תשלום דמי הרשמה
ופגישה אישית עם המנהל הפדגוגי של בית הספר.
מטרת הפגישה הינה להכיר את המתעניין,
לוודא שהוא מבין את נושאי הלימוד השונים
ומה מצופה ממנו כסטודנט במהלך תקופת הלימודים.

הסדר הרשמה ואפשרויות תשלום:
השלב האחרון הינו הסדרת תשלום שכר הלימוד.
ישנן אפשרויות תשלום גמישות מאוד,
אך על מנת להבטיח את מקומכם בכיתה
יש לשלם *מקדמה על סך 7% מגובה שכר הלימוד.
יתרת הסכום לתשלום תתבצע בהסדר הרשמה פרטני
על פי העדפה אישית בדרכים המצוינות לעיל:

  • מימוש פיקדון צבאי (במלואו או בחלקו)
  • תשלום בהוראת קבע בפריסה רחבה
    (כאשר התשלום האחרון מתבצע בחודש האחרון של הלימודים)
  • תשלום בהמחאות / כרטיס אשראי 
  • תשלום בהעברה בנקאית ( 3% הנחת מזומן )
  • הלוואת סטודנטים בתנאים נוחים מאוד מטעם קרן שכ״ל

המרצים

אלכס משה - כתיבה והלחנה
דני קוטנר - אבלטון לייב
יהל דורון - כתיבה הלחנה וביצוע
גדי פיינגולד - יסודות המוזיקה מתחילים
גיל בר הדס - כתיבה הלחנה וביצוע
נופר פיי - יסודות המוזיקה מתקדמים
רוני בר הדס - פיתוח קול וביצוע
שאפל - דיגיטל סושיאל וסטרימינג

פרוייקטים

במסגרת הלימודים מאוד חשוב לנו לחשוף את הסטודנטים לפרוייקטים אמיתיים שיאתגרו אותם עם מדובר ליצור שירים עבור חברות שונות עם מוזיקה מקורית או לעבוד עם זמרים או ראפרים
במהלך השנים יצאו כמה פרוייקטים כאלו מגניבים אז העלנו פה חלק.

לקביעת פגישת ייעוץ

דילוג לתוכן